Pakkasten paukkuessa

Eipä ole joutanut tännekään kirjoittelemaan pitkään aikaan. Neulottuakin on tullut yllättävän vähän. Vaikka yhden viikon reissasin kahden kaupungin väliä päivittäin junalla, en edes ottanut neuletta mukaan. Toki olen saanut jotakin valmistakin aikaan.

Nurkissa on pyörinyt nelisen sataa grammaa valkoista akryylilankaa vuosikausia. Uh, ei minun väri eikä varsinkaan materiaali. Olen aina silloin tällöin yritellyt siitä jotain väsätä ja lankakin likaantunut ja nuhjaantunut. Nyt sitten ex tempore virkkasin tällaisen: (sorry kuvan huono laatu).


Ohje löytyy DROPSilta ja minun tekeleeni on tietenkin valkoinen. Lanka riitti 210 cm leveään ja 90 cm korkeaan huiviin. Saattaa vaikka kesällä pitääkin. Huivi piti pestä, koska lanka oli likaantunut ja valkoisessa näkyi ikäviä likaraitoja. Lienee tuttua valkoisesta paljon neuloville ja virkkaaville.

Muutakin on tullut väkerrettyä mm. näitä, toinen jo melkein valmis,lankana Regia stretch, tummanruskea,jossa on 70 % villaa, sekä puikot 3 mm. Ja sopiva hamekin, ruskea, kuinkas muuten. Pitää vaan odotella kesättä ja lämpimämpiä säitä.



Ja kun oikein muistellaan, niin tämmöisenkin olen neulonut: Ohje löytyy samaiselta DROPSilta, kuin tuo huivikin. Tämä pitää vain kuvitella tummankullanruskeaksi. Lanka on karkeata täysvillaista,ilman vyötettä Huuto.netistä huudettua, ja lämmitin on neulottu 5,5 mm puikoilla. Pompuloita en tehnyt, ne kuuluvat jollekin muulle kuin minulle. Korvasin ne isolla hakaneulalla.

Lisäksi puikoilta löytyy tummanruskea pitsipalmikkojakku.

Miksikähän teen vain tummanruskeata. ostin ruskeat Lee Cooperin housutkin. Onko ruskea mulle sama kuin toisille musta. Minä en nimittäin mustaa päälleni pistä. Musta ei ole mikään väri ja se saa näyttämään minut kalpealta.

Nyt olisi omakuvakin laittaa tuonne profiiliin, kun sain cd:llisen kuvia pois lainasta. Mutta se joskus toiste.





Kommentit