Koukku persauksissa

Olen istunut tässä koneella ja takapuoli, varsinkin oikeanpuolinen pakara on välillä puuduksissa. Siitä tuli mieleeni eräs tapaus.

Olin jättänyt virkkaukseni nojatuolille ja tietysti koukku pystyssä kerän keskellä. Ja tietysti istuin päälle. Mutta juuri kun olin asettamassa ahteriani tuolin syliin, mielessäni välähti kuva kerästä ja siinä törröttävästä koukusta. Liike pysähtyi,mutta reaktionopeus ei ollut riittävä. Pari senttiä puuttui ja se oli juuri se matka, jonka virkkuukoukku oli kerennyt tunkeutua pakaraani.

Mutta onneakin oli matkassa. Koukku oli pieni teräskoukku, muistaakseni 1,5 mm ja se lähti kiskaisemalla pois. Haava oli pieni eikä verta tullut kuin nimeksi. Isomman koukun mukana olisi voinut tulla mukana vähän tavaraakin. Ja jos olisin istunut koko painollani ja siitä olisi varmaan tullut lääkäri- , ellei peräti sairaalareissu, kun koukku olisi kalahtanut reisiluuhun.

Mitä tästä opimme? Tuskin mitään, niin kauan kuin pakaraa pakotti, muistin katsoa mihin istun. Useita läheltä piti -tilanteita on ollut aina silloin tällöin.

Onko kukaan tehnyt mitään Lidlin virkkauslangasta (400 g:n kerä, metalliefekti)?
Minä olen virkkaillut tällaista:


Ohje on Novitan kesä 2006 -numerosta ja lanka on luonnonvalkeaa merseroitua puuvillaa, jossa on kullanvärinen efektilanka. Koukku on 2 mm enkä jätä virkkuutyötä tuolille.


Kommentit

Lape sanoi…
Kokemuksella voin sanoa ettei kannata jättää 10mm sukkapuikkojakaan lojumaa(eikä kyllä muunkaan kokoisia, tosin kävi melko samanlailla, väistin viimehetkellä... kipeetä se terävä kärki kuitenkin teki....

hetken päästä jo huvittikin, et ois se ollu jos ois joutunu soittaa kyydin ensiapuun... jos se ois ollu muutaman sentin syvemmällä :S Ois ollu lekureilla hauskaa? Uups.. kyllä näitä kauhutarinoita taitaa löytyä muiltakin...
Anonyymi sanoi…
Minä olen virkannut yhden liinan tuosta Lidlen langasta ja hyvä tuli. Ajattelin myös, että siitä voisi hyvin tehdä vaikka puseronkin :)

Aurinkoista ja rauhaisaa pääsiäistä :)
Kaarina_tku sanoi…
Minulle ei muistaakseni ole noin pahasti vielä käynyt. Olen kuitenkin istunut useamman kuin kerra jonkun kissoistani päälle.
Vaan blogillasi on aivan ihana nimi.
Anonyymi sanoi…
Ensi kertaa sivuillasi.Kaunis blogin nimi houkutteli.Kannatti tulla.Löysin kivat sivut.Ideoitakin sain.-Hyvää viikonloppua Sinulle toivottelee famu.